Glad påsk!

Ja då har det äntligen vänt och jag mår prima igen. Hjärnan fungerar som den ska igen, eller som den brukar kanske är mer sanningsenligt ;-) Men, efter ca en vecka efter cyto kommer ibland huvudvärken från helvetet. Sådan där extrem huvudvärk som slår ut allt annat. Hjärnan känns som om den ska exprodera. Tabletter hjälper inte utan endast sömn. När jag lägger mig ner och blundar glider jag nästan in i medvetslöshet och jag somnar fort tack och lov. Men det var häromdagen det! Nu är det bara en gång kvar och jag börjar redan känna lättnad. Visst är det en bedrövlig vecka till att genomgå, men vad gör det i det stora hela, sedan är skiten över...förhoppningsvis i alla fall. Det spökar i levertrakten och jag har fått mer ont, så det måste jag försöka få undersökt var det lider. Men så länge inte något är fakta är jag inte den som går och oroar mig i onödan. Det är bara slöseri med energi och min energi vill jag lägga på annat, lite roligare saker. Som att fira påsk t ex!

I går bjöd Pv på stort och först gick vi ut på restaurang och åt. Nygräddat bröd med tzatziki och sedan plankstek. Oxfilé, smörstekta champinjoner, pepparsås, saffransgult mos, grillad tomat, bearnaise osv *mums* Det finns en toppenrestaurang i Kungsten som har riktigt god mat, bra priser och väl tilltagna portioner. Den har blivit lite av en favorit.
Efter det åkte vi in till stan och gick på bio. 1000 B.C, vilken dynga (Pv tyckte den var ok dock)! Den kändes som en dålig efterföljare till Apocalypso som både jag och Pv tyckte var riktigt bra (nu sätter nog enioreh i halsen *skratt*). Dåliga repliker, dåliga skådespelare och en trist handling. Höjden av B var väl när de blev jagade av två jättekalkoner som med näbbarna svingade sig upp i träden som apor. Nej, ska ni se den så hyr den på video i stället. Annars var det förstås lika mysigt som vanligt, jag älskar ju bio :-)

I dag ska vi troligtvis hem till svägerskan och måla ägg med hela svärfamiljen. Men innan dess ska jag ut och njuta av det vackra "vinter"vädret.
Önskar er alla en underbar och Glad Påsk!

image41

Kommentarer
Postat av: emma

Glad Påsk!

2008-03-22 @ 14:24:21
URL: http://rubyblue.se
Postat av: Lotta

hittade hit fran emmas sida ( pekar uppat) :-) härlig bbild pa chokladäggen, ha en fortsatt skön pask!!

2008-03-22 @ 14:53:22
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Lina

Men vad skönt att det börjar vända nu!!! Och precis som du säger, det är bara En gång kvar nu! Du har ta mig tusan klarat fem gånger!!!

Jag vet i vanlig ordning inte ens vad det är för filmer du pratar om *ops* Jag är verkligen sämst i världen på sånt...

Kramelikram

2008-03-22 @ 20:59:15
Postat av: Maria

Härligt att du mår fint nu! Att du är så positivt inställd hjälper dig nog mer än vad man kan tro. Skönt att det bara är en gång kvar! GLAD PÅSK

2008-03-23 @ 11:43:31
URL: http://lissie.se
Postat av: Hanna

glad påsk!!

kraam

2008-03-23 @ 16:47:58
URL: http://havskristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0