Shopping!

Jag känner att jag inte har så mycket att skriva, det händer inte så mycket. Men jag är hyfsat pigg för tillfället och mår ganska bra. Det har varit en del sol vilket känns fantastiskt och jag försöker vara ute mycket. I dag åkte jag och mötte upp min mamma. Vi var ute och åt på en jättebra restaurang i Kungälv. Buffe med både husmanskost och thaimat, med pannkakor, sylt och grädde till efterrätt. Himla mumsigt och gissa om jag var mätt efteråt. Givetvis traskade vi bort till kexfabriken (Göteborgskex ligger i Kungälv) och köpte ett förråd med kakor.

Jag har traskat runt i varenda affär i både Nordstan och Kungälv och en jacka hittade jag i precis den röda färg jag vill ha, fin modell och till ett toppenpris. Nu får våren allt komma så jag kan använda den också :-)

Kuba den stackaren har haft ögoninflamation, eller om hon har fått ett slag över ögat när hon har röjt runt med Loke. Vi trallade iväg till veterinären och det var i alla fall ingen skada på hornhinnan, men det var lite svullet även runt om ögat. Nu får hon ögondroppar som ser ut som snor. Vidrigt!


Den här gången bjuder jag på en något vettigare dikt ur boken ;-)


hej fagra herr Vattenberg
låt höra din ljuva musik
locka och pocka en själatös
och gör varje tonart rik

låt grässhoppan vara din kammarkör
och älvorna dansens krona
låt vinden vara ditt himlaspel
och hylla det glada forna

låt leda de lätta om foten ned
till forsens våta tronsal
låt visa ditt friska algeskägg
låt fria vattnets kronbal

ge budskap om den stora tid
då du skall forsen kröna
var hälsad kära blomstervän
du nu får näcken röna

ty varje år vid samma tid
vår näck vill vattnet hylla
för länge sen vid samma tid
vår fors ett år fick fylla

Kommentarer
Postat av: Lina

BILD på jackan tack! Jag behöver också en ny vårjacka...och nya skor...och nya byxor..och och och :-)

Skönt att höra att du mår relativt bra!

Kram Kram Kram

2008-02-14 @ 21:29:01
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Alexandra

Skickar en liten kvällskram på Alla Hjärtans Dag
Bea

2008-02-14 @ 22:51:02
URL: http://www.alexandra-sinaid.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Härligt att hitta saker man vill ha =)

Skoj att läsa din poesi! Där har vi ju verkligen något gemensamt. Jag minns den dikten du läste på en svenskalektion, du vet när vi var i hörsalen och skulle välja två dikter att läsa upp för klassen. Du läste en av dina dikter, och jag minns att jag tyckte den var väldigt bra! Vem vet, en dag kanske du också står där med en egen diktsamling i handen! =)

kramar!

2008-02-15 @ 10:34:35
URL: http://havskristall.blogg.se
Postat av: Josefin

Hanna - nja jag har faktiskt inget större intresse av poesi längre så någon diktbok kommer det nog inte att bli såvida inte intresset väcks igen :-) Men man ska aldrig säga aldrig!

2008-02-15 @ 15:56:07
Postat av: Helena, Gizmo, Eija

Alltså, nu råkar det vara så att jag är lite diktfreak i smyg och skriver och har skrivit massor själv. Du KAN ju skriva. Riktigt bra!

Och så måste jag säga att Loke var supersöt på valpbilden.

2008-02-15 @ 19:59:03
URL: http://www.freewebs.com/kuvaszgizmo
Postat av: Lina

Snygg!!! Påminner om en jacka jag hittade i London men inte hade råd att köpa = lite avis på din jacka med andra ord :-)

Kramis

2008-02-15 @ 22:08:33
URL: http://kickme.to/hundarna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0