Dikt

Jag skulle rota fram en sak från källaren och hittade bland all bröte en gammal diktbok med dikter jag har skrivit. Dessa skrev jag när jag var mellan 15 och 18 år gammal. De flesta ganska mörka och dystra, några riktigt genomtänkta, men den här var så knäpp att jag måste dela med mig.


varthän skall gråsuggorna sina ben bära åstad
kanhända Kalmars udde de äntrar en såsig unken dag

fyra drunknar i spottloskan den gula
en femte gör sällskap med krossad spindel under sula

en blir förlorad i en ståtlig charmör
en faller offer för en elak tumör

tre blir uppätna av en svulten get
fyra blir fast i en magsjuk ankas smet

bara elva kvar när natten faller på
så kan det gå!


Vad får man allt i från :-O

Kommentarer
Postat av: emma

*skratt* Ja men den var rolig i alla fall! Kul med gamla dikter. :)

2008-02-13 @ 09:31:52
URL: http://rubyblue.se
Postat av: Lena

Schysst dikt!! Nobelklass :o)
L

2008-02-13 @ 19:30:06
URL: http://cancerkriget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0