Väntan!

Jisses vad trött jag har varit dessa dagar. Det är tröttsamt att ha ont, att inte kunna göra något, att vänta och dessutom ha en förkylning som ligger och gror. Jag orkar ingenting utan sitter bara och såsar framför datorn. Orkar inte ringa till de jag vill ringa (vänner) och orkar absolut inte ringa sådana där samtal som man måste ibland (myndigheter). Ni får ha lite tålamod med mig gott folk!

I morgon em ska jag få svar på vilken typ av tymör det var men framför allt, vilken typ av behandling jag ska få. Det verkar som de flesta i min ålder får cellgifter oavsett typ av tumör, men jag kan ju ha hiskelig tur. Kanske tumören är av den allra mildaste cancerslaget och dessutom hormonbetingad, man vet ju aldrig :-) Men det är jobbigt att vänta, jag vill veta nu alldeles bums.

Fick i alla fall spader i dag, vilket jag brukar få när jag bara sitter på rumpan, och gick ut och gick en timme med hundarna. Hujeda mig vad jobbigt, jag blev helt slut. Jag vet inte om det beror på att jag är nyopererad, eller om jag blivit helt försoffad den här veckan, eller om det beror på den där förkylningen som gror. Jag vet bara att jag ska ta det lugnt några dagar till.

Bröstet känns fortfarande igenting, men i armhålan har jag lite ont. Jag får tänka mig för så jag inte vevar runt för mycket med armen eller lyfter saker, för då får jag mycket ondare.

Kommentarer
Postat av: emma

Hittade hit från kattsnack och vill bara tala om att jag läser din blogg. Hoppas du får mer ork snart! Cellgifter låter inge kul, antar att det är ganska stora doser. Jag äter en ganska lindrig sorts cellgifter för min reumatiska sjukdom, är bara illamående en dag i veckan men annars märks inte mycket av det. Hoppas det blir bra behandling hur som helst! //Emma

2007-10-15 @ 20:25:40
URL: http://emmaswebb.com
Postat av: Helena

Vill önska dig lycka till i morgon! Är en tjej på 32 år som fick mitt besked om bröstcancer måndagen innan jul 2006. Har varit ett tufft och kämpigt år! Tänker på dig! Stora kramen från Helena

2007-10-15 @ 21:56:50
Postat av: Isabelle

Önskar dig all lycka till idag inför ditt besked.
Att du är trött är helt normalt. Hade varit konstigt om du inte var trött. Dels sätter operationen sina spår dels anspänningen. Beskedet, väntan på svar osv. Allt detta sätter sina spår i kroppen och det tar tid att återhämta sig. Så försök acceptera tröttheten och vila så mycket du behöver.
Styrkekramar!!

2007-10-16 @ 09:04:49
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Carin

Håller tummarna för dej :)

2007-10-17 @ 12:44:40
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Lina

Hej gumman!

Kikar bara in för att se om det fanns något nytt =)

Kram Kram

2007-10-17 @ 13:23:49
Postat av: Alexandra

Man blir trött efter operationen. Kryp ner under filten med lite gott att knapra på och bara take it easy.
Håller tummarna för ett positivt besked.
Kram alexandra

2007-10-17 @ 13:46:27
URL: http://www.alexandra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0