På gång!

Väntan blev inte så lång. Redan i tisdags ringde de och sa att jag hade en tid hos onkologen dagen därpå. De hade satt in ett extrapass bara för att jag skulle få komma så snabbt. Väl där gick vi igenom behandlingen som blev precis som jag trodde. Urplockning av ägg, cellgifter x 6, strålning och sedan östrogenblockad i 5 år. De ville sätta gång med cellgifer så fort det bara går men nu kommer ju äggplockningen i vägen så vi får se när det blir. Jag är ju glad om jag kan gå klart den här terminen men så lär det ju inte bli oavsett gissar jag. Dessutom får man väl se det som så att överlevnaden ökar ju tidigare man eliminerar eventuella rester som kan finnas i kroppen. Varje cellgiftsbehandling sker via dropp och tar 2-3 timmar, det ser jag INTE fram emot *gnäll*

På torsdagen gick jag till skolan för första gången. Halva klassen är ute på praktik nu men det var härligt att träffa de som var där. Jag fick en present av pinglan Mikaela, en jättefin ängel som nu har fått hedersplats på bokhyllan. Jag blev verkligen jätteglad över gesten!

I går träffade Lisa på "stan". Vi gick och kikade lite i affärer och satt sedan och pratade bort ett par timmar på ett fik. Givetvis med kladdkaka som sällskap ;-) Skönt att få prata lite, både om cancer och annat tjejsnack. Uppfriskande helt klart och nu uppskattar man sina vänner mer än någonsin.

I går bestämde jag mig, nu ska det mesta av håret bort så jag hinner förbereda mig inför den stora fällningen (hundnörd, jag vet). Pojkvännen skulle hjälpa mig och efter mycket om och men, bl a "din jävla idiot (jag) och smäll i dörr (han), så lyckades vi med gemensamma krafter få till det riktigt bra. Från svallande hår långt ner på ryggen så har jag numera en superkort page. Effekten blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig tyvärr, jag trivs så bra i det att det kommer kännas ännu jobbigare nu när det faller av.

För övrigt börjar jag piggna till nu igen och det är så skönt att veta hur allt är upplagt. Jag kan slappna av och bara vara, njuta av dagen och försöka ta till vara på livet här och nu. På tisdag ska jag och mamma åka en heldag till Danmark och hitta på lite skoj. Det tycker hon att jag behöver nu innan det jobbiga börjar och jag är inte den som säger emot. Det ska bli himla mysigt!

Kommentarer
Postat av: enioreh

Haha, jag var helt säker på att bloggtiteln var "påg!" först. Fattade inte riktigt varför du döpte inlägget till "pojke".. :D (Jaa, jag är trött..:#))

Vill se bild på pagen, även om den är tillfällig. Nya frisyrer kräver bildbevis. ;)

Och på tal om kladdkakor, så ska jag skicka ett alldeles fantastiskt gott recpet. Fast inte ikväll - min hjärna fungerar inte det minsta efter 4 långa dagar på jobbet. (Och som grädde på moset: imorgon jobbar jag 7-21.. yeah..)

*stor kram som vanligt*

2007-10-27 @ 19:07:08
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Josefin

Bild? Hua då! Jaja, jag får väl offra mig i morgon dårå ;-)
Recept tas tacksamt emot, det är livets elexir :-))
Kraaam!

2007-10-27 @ 20:45:31
Postat av: Josefin som är på g ;-)

Så, ser det bättre ut nu tro *fniss*

2007-10-27 @ 20:47:28
Postat av: Henny

Hej!!

Du har en tuff tid framför dig, men det kommer att gå bra ska du se! Och håret kommer att växa ut igen och det brukar gå fort. Min mamma tappade sitt hår under en av sina cellgiftsbehandlingar (fick genom gå några eftersom de inte hjälpte, det var först när den starkasten prövades som den gjorde någon effekt och det var då hennes hår ramlade av) men när det väl började komma tillbaka så växte de som ogräs och hennes hår ser bättre ut nu.

Jag ska tänka på dig när du ska börja din behandling! Sköt om dig! Du är stark!

// Husmusen, från KP och Kattsnack

2007-10-28 @ 01:45:57
Postat av: Sarah

Tänker på dig.

2007-10-28 @ 11:19:34
Postat av: Lina

Mycket som händer nu vännen - men samtidigt, vad skönt att veta Vad som ska hända!

Precis som Eni vill jag se bilder, bums! Och fördelen med att du trivs så bra är ju att den längden på håret kommer ju snart tillbaka! Och som jag alltid har sagt, du är VRÅLSNYGG i kort hår! Apa där ;-)

Ta hand om dig!

Kramelikram

2007-10-28 @ 16:51:02
Postat av: Regnljus på KP

Jag kan inte låta bli att bli varm inombords av din blogg. Du verkar vara i gott mod trots att detta! Nu är det dax att sparka lite cancer-röv!
Peppdans från mig.

2007-10-29 @ 02:04:12
URL: http://www.oblivions.se/araneas/
Postat av: carina

Hej,
Förlåt att jag inte svarat dig tidigare. Men det har varit jobb, sorg och en massa annat men jag hade dig i minnet så nu är jag här. Ser att du har ditt lass att dra du med. Tack för att du lagt mig till din favoritlista. Jag ska när begravning och allt är över komma tillbaks och läsa din blogg med.
Varm kram Carina

2007-10-30 @ 12:58:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12494/
Postat av: enioreh

Fransk chokladtårta

:D

*dreglar*

2007-10-30 @ 17:02:27
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: enioreh

Men vafan.. det gick inte att länka. :(

Såhär då:

http://www.enioreh.com/blog/?p=1578

2007-10-30 @ 17:02:52
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Karin

Har tänkt på dig ofta och halkade istället in på den här bloggen via enioreh. Kämpa på!

2007-11-01 @ 11:46:52
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Dolores

Många kramar från mig, jag tänker på dig!
Dolores

2007-11-01 @ 23:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0