Jag är radioaktiv!

Vilken dag, jag är så trött *pust*

Åkte igen den lite halvtrista 45:an till sjukhuset och blev först stucken armen och pumpades ut på några rör blod *rys* Jag är så himla sjåpig med just armvecket, görfånigt!
Nåväl, efter det bar det upp till avdelning 62 där jag ska ligga sedan och där fick jag prata med "min" sjuksköterska. Det frågades frågor och fylldes i papper. Därefter var det dags att pysa ner narkossköterskan (eller säger man skötaren när det är en kille tro, hm hm). Ännu mera frågor och ännu mera papper. Upp till avdelningen igen där det bjöds på kallops. Alltså sjukhusmat...ja det var ju inte som mammas & pappas mat precis men det gick ju ner i alla fall, matvrak som man är :-) Sedan fick jag vänta..och vänta, men till sist kom då äntligen min läkare som också är den som ska operera mig. Han berättade att jag med all sannorlikhet kommer att få cellgifter sedan på grund av min ålder så det får jag ju förbereda mig på. Han klämde lite på mig och ritade en rund liten ring precis över tumören.
Ännu en sväng neråt i huset för att avsluta dagen hos...ja vad 17 hette det? Ja i alla fall, där sprutade en sjuksköterska in radioaktivt ämne under huden i den lilla ringen som läkaren ritade. Detta för att de sedan ska kunna se vart vätskan tar vägen, till vilken lymfkörtel i armhålan som ligger först i förhållandet till tumören. Den ska de sedan plocka ut för att se om cancern har spridit sig dit. Om inte så är det bra, men om så får de även ta ut de andra körtlarna och se hur det ligger till där. Längre än så vill jag inte tänka!
De ska med andra ord även öppna upp i armhålan. Vilken jäkla tur att det är på höger sida. Mysigt att ha två jyckar i en arm annars som man inte kan lyfta utan att få spader.
Allt som allt tog det 6 timmar *gäsp* Men boken jag köpte var i alla fall himla bra ;-)

Det tar ca en timma och en kvart från mig till sjukhuset, och jag ska vara där 06:45!! Fy fabulund, det blir att gå upp i ottan det. Underbara Lina får gå upp ännu tidigare stackarn, för hon bor i en annan stad hon och ska komma och hämta mig, köra mig dit och sedan hålla mig sällskap. Vilken ängel va :-)

Än så länge är jag inte alls nervös för operationen, det är ju inte första gången jag blir sövd och uppsprättad, men håll gärna tummarna för mig ändå är ni söta! 


Kommentarer
Postat av: alexandra

Hej du!
Jag ska tända ett ljus för dig imorgon och skicka massor med positiva tankar till dej.
Håller så klart både tummar och tår.
Lycka till!
Kram alexandra

2007-10-08 @ 22:23:13
URL: http://www.alexandra.blogspot.com/
Postat av: Lina

Man borde kanske gå och lägga sig =)

Och du, tänk inte på mig! Jag kör dig mer än gärna!

Ses i morgon.

Kramar

2007-10-08 @ 22:32:23
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Dolores

Håller tummarna att allt går väl imorgon.
Många kramar / Dolores på KP

2007-10-08 @ 22:44:28
Postat av: enioreh

Jag är också sjåpig med armvecken. Sist fick jag "specialbehandling" och ligga på en brits istället för att sitta upp som alla andra. Sjåp-Fia! :#)

Lyser du förresten i mörket nu? ;)

*kraam*

2007-10-08 @ 23:08:05
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Husmusen

Jag ska tänka på dig i morgon! Du ska se att det kommer att gå hur bra som helst! Du är stark, du klarar det här!

Kram Husmusen från KP

2007-10-08 @ 23:33:06
Postat av: Sarah

Självklart håller jag tummen för dig.

2007-10-09 @ 00:07:21
Postat av: Hanna

Jag fick adressen till din blogg från Maria, tänkte bara gå in och läsa och skriva en liten rad till dig. Hoppas verkligen att allt går bra idag. Du ska veta att jag tänker på dig!

Många kramar
/Hanna

2007-10-09 @ 10:27:57
URL: http://havskristall.blogg.se
Postat av: Jannike

Tänker på dig josefin.

2007-10-09 @ 17:00:34
Postat av: stina - puli

hej josefin,
hoppas du har det drägligt - tänker på dig!

2007-10-10 @ 15:09:18
Postat av: Adam

Tjena Josefin,
vill bara säga att jag håller tummarna och tänker på dig!

2007-10-11 @ 06:41:48
Postat av: Carin

Hoppas att operationen gick bra.
Håller tummarna :)
((kram))

2007-10-11 @ 08:39:01
URL: http://cojjoj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0