Mörkt!

Jag blir stressad av den här årstiden, och då syftar jag inte på några julbestyr utan på ljuset. Det jag måste göra på dagen måste jag göra innan solen går ner, för när det blir mörkt försvinner all ork och jag vill bara sitta och kura i soffan eller framför datorn. Inte 17 går det att ranta runt i skogen heller, där blir ju fullständigt becksvart och jag är ju mörkrädd så även om jag hade haft en pannlampa hade jag bara sett monster i skuggorna. Nu sitter jag här och bälgar i mig kaffe för att ta en ordentlig promenad med hundarna innan ljuset är helt borta. Behöver jag säga att jag längtar till sommaren?

I går kom blödningen så idag var jag på sjukhuset och tog blodprov. Det visade riktigt bra värden så i kväll börjar jag med mina magsprutor. 12 st i tolv dagar. På torsdag ska jag ta ytterligare ett blodprov och på fredag ultraljud. Det är ett evigt rännande på på det där förbaskade sjukhuset och ändå är det bara början *suck* Själva cancerbehandligen har ju inte ens startat ännu.

Var på apoteket  dag och eftersom jag redan har hämtat ut mediciner för 1500 kr så behövde jag bara betala 300 kr för nu hade jag kommit upp i maxbelopp och fått frikort. Tur är väl det för jag fick ut en hel kasse med mediciner. Ampuller med olika slags vätska, små glasburkar med pulver, sprutor och gud vet vad! Jag undrar hur många sprutor jag kommer att behöva ta sammanlagt i och med äggplockningen, det blir nog ett gäng!

Kuba har också börjat löpa så nu kan vi ha mensvärk i hop, hålla tass och trösta oss med allehanda godsaker och vara kudde åt varandra. Hon har världens goaste rumpa att ligga på :-)

Nej, nu är det dags att lyfta på min egen rumpa så jag inte fastnar ute i mörkret sen. Häpp!

Till Nilla - tack :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Här är en till som tappar lusten när det är mörkt - jag har inte ont av mörkret egentligen men jag vill inte gå ut och det rimmar illa när man har hund antar jag ;-)

Tack och lov att du inte är spruträdd iallafall, hade det varit jag hade jag sprungit all världens väg bara någon hade nämnt ordet spruta...

Ta hand om dig nu!

Kram Kram

2007-11-20 @ 01:00:35
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: enioreh

Vintern är mysig på kvällarna när man har gått sista rundan med hunden (eller i ditt fall hundarna;)) och sen med gott samvete kan krypa upp i soffan och vira in sig i en filt. :)

Morgnarna är däremot inte fullt lika trevliga. Det är inte ljust förrän jag har jobbat en timme. Och kallt är det också. Sen ska det ju bli det vanliga snökaoset som lamslår Skåne ;) och så ska snön töa lite för att sen frysa till så att man knappt kan ta sig fram eftersom stan är täckt av is. Aaah... härliga vinter. ;)

*kram*

2007-11-20 @ 20:17:43
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Stina

Ville bara hoppa in, vinka och säga att jag följer med på alla dina steg via bloggen. Tycker du är helt galet, infernaliskt stark och att jag hejjar på från distans. Massa kramar /Stintus.

2007-11-21 @ 16:45:26
URL: http://www.stinnitus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0