Ett sexpack ägg tack!

Tack för alla fina kommentarer, jag bli så glad när ni stöttar och tänker på mig :o)

Danmarksresan var supertrevlig och när jag och mamma kommer igång så skrattar vi så vi nästan kissar på oss :-) Jag köpte inte så mycket men lite godis, dansk soppa och blåbärslikör mm var med hem i alla fall.

Annars händer inte så mycket nu. Vi har skollov så jag är bara hemma nu med. Hade planerat att träffa Maria i dag och gå och fika, men jag vaknade och mådde allt annat än bra. En blixtrande huvudvärk efter en natt med mardrömmar. Dödsångensten kommer smygande lite då och då, även om den inte lyckas klänga sig fast. Jag är glad att de ska plocka ägg, men det betyder också att cellgifterna dröjer och ev kvarvarande cancerceller alt metastaser får mer tid att gro i min kropp. Vem vet vad som händer där inne, det är en lurig sjukdom helt klart. Jag kan vara frisk, jag kan vara hopplöst sjuk, jag vet ingenting. Det hela känns just nu som en chanstagning, med livet som insats.

På tisdag har jag i alla fall fått en tid hos läkaren för planering av äggplockning. Herrejösses, hur låter inte det. Som om man vore någon slags levande hönsgård *skratt* Det ska bli intressant i vilket fall som helst.


Och i vilket fall som helst har jag världens vackraste jyckar som förgyller mitt liv :-)

Kuba:
image4

Loke:
image5

Aska (hos fodervärd):
image6

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag som trodde du skulle baka.. :P Men det var ju inte riiiktigt den sortens ägg. ;D

2007-11-02 @ 16:04:07
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Lina

Och jag trodde du skulle slänga ägg på grannen *s*

Härligt att ni hade en bra resa till Danmark och blåbärslikör är aldrig fel!

Jag förstår att det är upp och ner just nu och jag önskar så att jag hade kunnat spela fram tiden åt dig så alla behandlingar var över och att allt hade gått bra.

STOR KRAM

Och du...en liiiten bild på frisyren kan du väl slänga in någon dag ;-)

2007-11-02 @ 16:12:36
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Josefin

Bild var det ja *hrmfh* men min kamera är urladdad juh ;-)

2007-11-02 @ 17:46:27
Postat av: Lina

Tsss! Skyll på det du ;-)

2007-11-02 @ 19:35:26
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Sarah

Vad biffig Kuba blivit! (Vill också se bild!! =)

2007-11-02 @ 23:45:46
Postat av: Alexandra

Hej Josefin.
Jag du är en liten hönsgård i dej själv just nu;=)
Det är mycket väntan innan behandlingen kommer igång. Jag tror inte att det påverkar varken till eller från, för hade det det, så hade dom nog kört igång på direkten. Men det är verkligen superjobbigt attt vänta och ångestnivån kan bli ganska hög mellan varven.
Vilka fina hundar du har. Själv har jag 4 katter;=)
Kram Alexandra

2007-11-03 @ 10:39:10
URL: http://www.alexandra.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Hej!

Jag hittade till din blogg via cancertjejer. Tänka sig, en annan Josefin som drabbats av bröstcancer i unga år.

Jag var 31 när jag fick mitt besked i januari, hela vänster bröst opererades bort och jag har fått en direktrekonstruktion med en koksaltprotes. I september avslutade jag mina cellgiftsbehandlingar (6 st FEC) och nu håller jag på och återhämta mig. Jag har ungefär en centimeter hår på huvudet till exempel :D.
Eftersom min tumör var så kallad trippelnegativ så finns det inte fler behandlingar för mig nu.
Titta gärna in på min blogg. Om du vill så har jag gärna kontakt.
Lycka till med äggen!
Kram Josefine!

2007-11-03 @ 11:16:56
URL: http://siggesot.livejournal.com
Postat av: Josefin

Alexandra: Det är som du säger säkert ingen fara utan bara nojja :-) Men kanske lite extra just för att onkologen inte ville att jag skulle plocka ägg utan börja med cellgifterna på en gång, helst igår.

Josefine: Vad roligt att du har hittat till min blogg, och extra roligt med en like på flera sätt :-)

Ni andra: Kameran laddas för fullt ;-)

2007-11-03 @ 12:45:04
Postat av: Anonym

Jättefina hundar, vad är Kuba för ras?
Kramar från Christel -
Zakyntos 2 på cancertjejer

2007-11-03 @ 15:24:33
Postat av: Josefin

Hej Christel!

Kuba är en Rhodesian ridgeback, även om hon ibland ser ut som en förvuxen pitbull :-D

2007-11-03 @ 17:00:45
Postat av: Maria

Hej Josefin!
Jag har inte hittat den här bloggen förrän nu och hade ingen aning om vad du har varit med om. Har läst alla dina inlägg och är väldigt berörd. Vill skicka dig en stor kram! Du är en stark människa, det är jag övertygad om. /Maria

2007-11-04 @ 22:32:23
URL: http://lissie.se
Postat av: Lina

Hallå där! Ville bara kolla om allt har gått bra idag! Slår en pling i morgon!

Kram Kram

2007-11-06 @ 21:52:40
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Maria

Var tvungen att göra samma val som du om äggen. Helt absurt svårt. :(

2007-11-12 @ 15:20:22
URL: http://www.lyx.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0