Det här var kasst!

Ja med uppdateringar från min sida alltså. Jag har ju inte skrivit på evigheter känns det som men å andra sidan har det inte hänt så mycket.
Jag har varit på kliniken och gått igenom behandlingen för äggplockning, och det var inte några få steg precis. Jag såg ut som ett frågetecken efteråt men sköterskan lugnade mig med att jag bara behövde komma ihåg det första steget, sedan fyller vi på.

Nu har vi kommit så långt att blodprov är tagna på både mig och pv, pv har lämnat spermaprov, jag har fått ägglossning och tre dagar efter det, vilket var igår så fick jag en hormonspruta i magen. Nu väntar jag på blödning och när den kommer ska jag in och ta nytt blodprov. Efter det ska jag själv ta sprutor i magen, varje kväll i 12 dagar, och sedan...hmm...? Jaja, det löser sig.

Några timmar efter hormonsprutan i går fick jag akut ett enorm godissug. Hela kvällen hämtade jag saker från skafferiet och eftersom jag är ett kakmonster och en godisråtta av stora mått så brukar det finnas en del hemma. Tack och lov har suget avtagit idag, men vi får väl se framåt kvällen igen. Idag kan jag i alla fall skylla på att det är fredag och på fredagar får man smygstarta med lördagsgodiset, sådeså!

Som det ser ut nu så ska äggplockningen och befruktingen av dessa ske vecka 49, och således kan jag börja med cellgifter vecka 50. Vilket i sin tur innebär att jag tappar håret lagom till julafton. Kul! Mamma kom med den chica iden att jag kunde leka tomte och ha luddig tomteluva på sig. Jösses! Jag är glad om jag inte kräks i ris a la maltan jag!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hittade hit från eniorehs blogg och fick mig en smärre chock. Har läst allt från början till slut nu med andan i halsen. Man får perspektiv på livet minst sagt. Skönt att höra att det gått bra hittills. Jag är imponerad över din styrka och måste säga att du skriver jättebra!
Sköt om dig och stora kramar till dig och dina underbart fina hundar! Tänker på dig och lycka till med cellgiftsbehandlingen.
*kram*

2007-11-19 @ 08:55:41
URL: http://www.lakritsrem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0