Trolltyg!

Jag är förkyyyld!
Fast det är jag egentligen inte alls, det är bara knepiga biverkningar av rävgiftet. Annars mår jag ganska bra i dag...ja allt är ju relativt förstårs, men det är inte värre än illamående, huvudvärk, trötthet och en snorig näsa och öm hals. Det kan man ju faktiskt leva med :-) Fast med tanke på att jag stod på en fotbollsplan i Slottskogen i dag i över en timma och frös om fötterna så kanske det blir snorigt på riktigt. Vi träffade nämligen en stor och ståtlig ridgebacktik på 18 månader som vovvarna röjde loss med. Efter att Kuba blev illa biten av en boxertik så har hon varit lite tjurig på sitt egna kön, men denna tös hade ett fantastiskt hundspråk så det dröjde inte länge innan de två for runt som ystra valpar. Polis av ordningen, alltså Herr Loke, försökte med jämna mellanrum få ordning bland småflckorna med föga gott resultat. Fanken vad schäfrar kan vråla!

Nu börjar jag känna att håret är på väg att säga hej då. Det börjar redan ömma lite i hårbotten. Målet är att ha frisyren kvar över julafton men vi får väl se. Hårstråna börjar lossna lite lättare när man drar i dom, vilket jag givetvis inte kan låta bli att göra. Det är kanske därför jag har en sådan ruskig spänningshuvudvärk, som om jag hade ett spännband hårt spänt runt huvudet. Ja det är inte lätt att veta vad som händer i kroppen men man får ju hoppas att skiten gör nytta i alla fall. Nu är det krig i lingonskogen!

Har ni förresten sett Trolltyg i Tomteskogen? Åh, en helt underbar film, den skulle jag vilja ha på DVD.

image7
- Var är Fjant?
- Här mamma!

image8
- Titta, en hel tomtearmé

image9
- Åh Tor!
- Åh Lisa!

Aaaaw image10



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag hann inte plocka ut några ägg. Hörde att om man är intresserad av äggdonation så måste man först värva en kompis som kan donera till nån annan så att man själv kan få från en okänd. Känns lite absurt. Vem ska jag gå på? :)

2007-12-19 @ 23:47:14
URL: http://www.lyx.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Trolltyg i tomteskogen är så himla bra! Det tittade man alltid på till jul när man var yngre, synd att dom slutat visa den filmen. Kollade på den för några veckor sen, som du säger- helt underbar!
Hur har du det med håret?
Ha en bra dag! Kram

2007-12-20 @ 12:18:42
Postat av: Hanna

Vill bara säga att du finns i mina tankar.

God jul kära vän!

2007-12-20 @ 16:52:44
URL: http://havskristall.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, jag älskade verkligen den när jag var liten men jag har aldrig kommit ihåg vad den hette, så tack :)Ha ett gott nytt år!

2007-12-29 @ 21:36:07
URL: http://mimmi84.blogg.se
Postat av: Maria

Såg att du ville ha filmen och dvdn fanns på cdon :)

2007-12-29 @ 21:46:44
URL: http://mimmi84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0