Torskrom!

I dag har jag tagit min sista spruta. Jippie yey! Sammanlagt har jag nu tagit 22 stycken och jag kan väl säga att jag är en aning trött på det. Vad har då hänt i min kropp. Jo, i vanliga fall så mognar en äggblåsa med ett ägg i vid varje ägglossning, nu har jag ca 25 stycken mogna blåsor i mina stackars arma äggstockar och det känns ska gudarna veta. Varje blåsa är knappt 2 cm stor, så jag känner mig något stinn. Eller snarare som en romfylld jäkla torsk! Inget ont om torskar, de är ruskigt goda att sätta tänderna i, men jag vill inte gärna vara en själv. Svullen som en julgris och alla byxor är trånga i midjan och det är inte en dålig bortförklaring på för mycket godisätande ;-)
Ägglossningsmärtor gr 25, i två veckor. Fy för den lede!
På måndag ska de äntligen plocka ut äggen, befrukta dem och stoppa in dessa i frysen efter ett par dagar när de har växt till sig något. Jisses vad skönt det ska bli! Dessutom är jag allergisk mot morfin så jag kommer att få lustgas i stället. Inget ont som inte har något gott med sig :-)

Eftersom mina äggstockar har tagit lite stryk av denna behandling, som inte är en vanlig IVF-behandling utan en kraftigare snabbvariant, så behöver de återhämta sig något innan cellgifterna. 17 december blir första dosen så jag befarar att jag kommer må lite tjyvtjockt på julafton. Vi får väl se om jag orkar åka till mamma eller om jag ligger hemma och glor i en spann i stället.

Nu på tisdag ska jag få träffa onkologen igen. Hon ska känna på mitt andra bröst och eventuellt blir det en mamografi till. Jag hoppas det inte är något, utan bara lite vävnad eller en förstorad mjölkkörtel. Men man ska aldrig säga aldrig, det har jag lärt mig nu.

Nu har jag flyttat. Nu bor jag inte där utan här. Lite trångt men det beror på alla lådor som står högt och lågt. Vissa saker kommer jag att sakna, som min skog, men andra saker blir förstås bättre. Betydligt längre till skolan, men betydligt närmare sjukhuset. Hundarna tar det hela med ro, de känner sig hemma här med.
I går dock stod det en främmande man i badrummet här. Pojkvännen hade rakat av sig skägget, och detta utan att säga något. Jäkla människa, jag kände knappt igen honom och inte hade han vett att förbereda mig på chocken heller. Tänk vad lite hår kan göra :-)

Kommentarer
Postat av: Lena

Du kommer att klara julen utmärkt. Om det är EC du får så tyckte jag att illamåendet bara fanns de första 2 dagarna, sedan ingenting så julen blir nog bra!
Jag har aldrig sett min man utan skägg och föredrar det så :o)
Ha en skön advent!
L

2007-12-02 @ 13:27:06
URL: http://cancerkriget.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ja, just det. Du har ju flyttat nu. Allt gick bra?
Slottskogen är ju nära i alla fall =)

Hoppas det går bra imorgon.

kramar

2007-12-02 @ 16:36:51
URL: http://havskristall.blogg.se
Postat av: Lina

Skönt att bli av med dom jäkla äggen idag kan jag tro!

Ville bara kika och säga att jag tänker på dig, ringer när jag åker från jobbet!

P&K

2007-12-03 @ 11:56:41
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Lina

Jag igen! Jag hade inga batterier kvar i mobilen, men jag slår en pling i
morgon!

Hoppas allt gick bra idag!

STOR kram

2007-12-03 @ 23:20:58
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Maria

Tänkte bara säga att jag kikade in här hos dig! Hur lång tid tar det totalt för dig att få ut äggen tror du?

Bor du i närheten av Stockholm och har lust att träffa lite unga personer med cancer kan du säga till...håller på och försöker organisera något genom en maillista.

Kram lyx-bajscancer-Maria

2007-12-08 @ 14:46:05
URL: http://www.lyx.bloggagratis.se
Postat av: Frida

Hej, tänkte bara säga att du säkert kommer fixa julen alldeles utmärkt. Det är idag mycket ovanligt att man kräks efter behandlingarna och illamåendet brukar släppa efter ett par dagar. Lycka till!

2007-12-13 @ 18:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0