Zombien vaknar!

Jag borde väl skriva något vettigt nu när jag väl uppdaterar, men jag känner mig lite less på bloggen och har ingen riktig inspiration. Däremot blir man lite taggad när man ser att nya hittar hit och när man får hälsningar genom andras bloggar :-)

Sedan jag började med strålningen så har jag gått omkring som en zombie och inte orkat någonting. Jag har fått tvinga mig ut, tack och lov att man har hundar, och sedan störtat ner i soffan när jag kommit hem. Nu har det äntligen börjat lätta och jag tror det har med att göra att kroppen börjar återhämta sig från cellgifterna. Kaka på kaka, eller koblaja på koblaja snarare, har ju inte varit någon höjdare för min stackars skrott. Nu börjar dock konditonen komma tillbaks och jag flåsar inte längre som en bälg när jag går upp för någon ynklig liten backe. Huden är förvånansvärt opåverkad i strålningsområdet förutom att den är lite tunnare på vissa ställen. Under bröstet har det gått hål pga bygeln i bh:n men jag har fått en liten klibbig dyna att sätta fast där som skydd. Håret växer och gror, tyvärr överallt, och den riktiga färgen börjar återkomma längst in. Det är skönt att vara korthårig :-)

Till helgen ska jag åka och hälsa på min pappa. Honom har jag inte träffat på fyra år så det ska bli roligt...och gott. Han är en superkock (nej, han är egentligen ingenjör) och lagar fantastiskt god mat och kan stå i köket en hel dag och fixa och dona med någon rätt som tar 5 minuter att käka upp *skratt*

Kommentarer
Postat av: Lina

Hål i bröstet?! *svimmar flera gånger om*

I en blogg behöver man inte skriva något "vettigt" det gör aldrig jag iallafall :) Jag tyker om att läsa det du skriver ändå!

Roligt att du ska träffa din pappa, hoppas han bjuder på något riktigt riktigt gott!!

Kram

2008-05-21 @ 22:28:11
URL: http://kickme.to/hundarna
Postat av: Josefin

Tokfransa, det är bara lite sårigt i huden *fniss*
Kram!

2008-05-21 @ 23:43:11
Postat av: enioreh

Precis, man behöver inte skriva vettiga saker alltid. ;) Jag har själv inte bloggat "vettigt" på evigheter. :/

Kul att höra att du mår bättre!

2008-05-22 @ 10:15:06
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Marlene

Hej igen.... så kul läsa din blogg och känna igen sig i varje steg. Tänkte fråga dig (du kan svara på min mail om du vill) vilken eller vilka sorts cellgifter du fick, FEC???, taxotere? och hur du isåfall tycker dom skilde sig åt. I övrigt så önskar jag dig all lycka till på denna resa - det är inte lätt men tänk så starka vi blir ;) Njut av solen och dina fina hundar. :)

2008-05-23 @ 09:42:01
Postat av: Linus på linjen

Hejsan faster!

Jag tycker definitivt inte att du ska ge upp bloggandet. Jag kan bara tänka mig vilken inspiration det är för andra och för dig själv när du kollar på detta i backspegeln :) Skönt att se att du kämpar på och känner dig bättre också!

Hoppas du åt far din ur huset :) Kram! :)

2008-05-25 @ 05:18:37
Postat av: Sarah

De tillverkar toapapper och hushållspapper i Lilla edet och BKn sponsras så vinnarna får mer sig några rullar hem. :)

2008-05-26 @ 12:13:29
Postat av: Bror, den längre men yngre än den äldre kortare.

Antar att det här är fönstret mot yttervärlden. Till helgen ska vi till Göteborg. Annars är det bra. Puss!

2008-05-27 @ 13:36:03
URL: http://207.info.se
Postat av: vivi

Så är jag inte ensam om att gå runt som en zoombi...
Nu börjar ju jobbet dra, eftersom man snart är färdigbeh., så det är lite frustrerande, att man inte har kommit sig!
Bra din hud, klarar grillen, själv börjar jag bli rödknaprig....

2008-05-28 @ 16:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0