Sådärdagar!

I går slet Kuba sönder min favoritjacka, min älskade skinnjacka. I jakten på mat finns inga skrupler och jag hade glömt kvar några hundgodisar i ena fickan. Kuba har ett luktsinne utöver det vanliga men använder det till min förtret ofta för fel ändamål.
Jag älskar denna hund över allt annat, men fan ta henne ibland!

De sista dagarna har varit lite tyngre än vanligt. Jag brukar inte gå och oroa mig för saker men nu slingrar sig ångesten som en skadad orm i mina inälvor. Varför kan även jag undra men mycket är osäkert nu, framför allt framtiden. Jag är trött i både kropp och själ och jag behöver lugn, men verkligheten knackar handfast på mitt sinne. Jag är i grund och botten en obotlig optimist men ibland är det lätt att snubbla ner i en svacka.
Det är en intressant resa att ha cancer, men det tär på en.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men Kuba då...fast jag har ju sett henne in action så jag blir ju inte så förvånad direk ;-)

Sådärdagar är jobbiga...jag avskyr när tankar tränger sig på och vägrar lämna en ifred trots att man varken vill eller orka ta itu med dom.
Hoppas dina sådärdagar snart försvinner och ersätts med bradagar!

Kramar

2008-05-08 @ 23:24:37
Postat av: Lottie

Attans hund! Man blir så ledsen när sånt händer... Skickar en kram och hoppas att du tar dig ur svackan fort. KRAM

2008-05-10 @ 03:22:48
URL: http://metrobloggen.se/photos
Postat av: Anna

ÅH! Min RR har med bitit sönder jackor och vinterbyxor pga nån glömd godis....

Har inte "sett" dig på länge. Hade ingen aning om att du var sjuk. Kämpa på och hoppas svackan är tillfällig.

/Anna med Gaston

2008-05-15 @ 16:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0