Grönt är skönt!

Nu är jag trött på allt brunt!
Egentligen älskar jag brunt i alla former, men i en redan mörk lägenhet fungerar det inte så bra. När man dessutom har ett mörkerseende som inte fungerar som det ska blir kvällarna i en mörk lägenhet dyster. I dag har vi därför bytt ut allt brunt utom soffan mot vitt och grönt. Gardiner, lampor, byrå, kuddar osv. Några saker inhandlade på IKEA, och byrån hittade vi begagnad. I veckan blir det även en ny matta, som tyvärr var slut för tillfället, och jag kan ju säga att rummet har blivit otroligt mycket ljusare, luftigare och fräschare. Vi har vår här inne :-)

En vecka kvar till sista cyto, och jag har hamnat i en fulperiod. Då man tittar sig i spegeln och känner sig som ett kadaver. Cancerbehandlingen gynnar inte utseendet precis. Det ska bli skönt att få lite hår, få lite färg i ansiktet, få bättre hy och fler ögonfransar som nu på sistone har blivit små och glesa. Se lite piggare ut och framför allt, känna sig lite piggare. Nu vill jag bara kura ihop mig inomhus eller knalla runt i skogen där ingen ser mitt fula anlete.

Kommentarer
Postat av: Lena

Usch ja, det kommer jag ihåg hur det kändes att se sig i spegeln vissa dagar...inte kul...Men det bli bättre (jag vet att det är bland det dummaste man kan säga...och ändå gör jag det :o)
Kram
L

2008-04-01 @ 20:25:49
URL: http://www.cancerkriget.blogspot.com
Postat av: Helena, Gizmo, Eija

Vi kan ha fulperiod ihop för på våren känner man sig som en urskiten disktrasa! Men nu kommer ljuset i tunneln snart. SOMMAR!
Blev lite nostalgisk när jag såg er innergård eftersom jag själv tillbringade majoriteten av mitt liv i Göteborg i Bagaregården i ett landshövdingehus. Så mysigt!

2008-04-02 @ 09:50:11
Postat av: Lina

Ja grönt Är verkligen skönt! Även här hemma så inhandlas det gröna saker och mera ska det bli *fniss*

Och jag kan förstå att du inte känner dig som en skönhetsmiss just nu, men ful V E T jag att du inte är. Punkt.

Jag hoppas solen och värmen kommer till Göteborg snart, ja till Alingsås också, men jag är väl inte fullt så galen i värme och sol som du ;-)

Puss och Kram

2008-04-02 @ 12:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0