Bloggtorka!

Dag fyra med cyto nummer 5. En gång kvar, en gång kvar, en gång kvar...

Mår skit och har ingen energi till någonting. Orkar inte prata med folk för jag kan inte vara sig fokusera eller koncentrera mig. Jag känner mig lite ensam. Jag orkar inte hålla kontakt med mina vänner, och mina vänner orkar inte hålla kontakt med mig. Cancer tär på det mesta med andra ord. Tur man är en ensamvarg av naturen. Det känns också som om jag bara upprepar mig här inne hela tiden, dag 4...dag 5 osv. Det kan ju inte vara så kul att läsa om precis. Bloggtorka med andra ord.

Jag visste att det skulle börja snöa. Mars är en lurig månad och när man känner att våren säkert är här, ja då kommer snön som ett brev på posten. Kuba kurar och vill inte gå ut, men Loke tycker allt ruskväder är high life. Jag håller mest med Kuba jag :-)

En rolig nyhet för vår familj i alla fall är att jag ska bli faster för fjärde gången. Tre borssöner har jag sedan tidigare så jag undrar om det är dags för en liten tjej den här gången. Eller blir det fyrtal i grabs kanske :-D

Det finns en tjej som gör jättefina örhängen bl a, jag har själv köpt ett par från henne. Nu kan du vinna ett par på hennes blogg. Kika vet jag: http://blog.enioreh.com/

Vår gröna fina innergård ser ruskigt vit och trist ut idag. Dessutom har jag glömt att ta in mattan vi hängde ut häromkvällen för vädring, gaaah!

image39

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ville bara skicka en styrkekram!

2008-03-17 @ 20:09:45
Postat av: Hannah å Ebba

Jag kikar in här då och då. Tycker inte alls att det är trist att läsa din blogg.

Nu ser du målsnöret! Kämpa på!*kram*

2008-03-17 @ 21:13:53
URL: http://www.ebbabrun.se
Postat av: Alexandra

Heja, heja, heja. Snart är du i mål. Fast det är jobbigt inför sista behandlingen. Det går liksom inte att bli riktigt nöjd förrän det är över.
Kram Bea

2008-03-19 @ 09:35:11
URL: http://www.alexandra-sinaid.blogspot.com/
Postat av: Frida Lindström

Hej,

mitt namn är Frida Lindström. Jag håller på att skriva en bok om hur det är att leva med en svår sjukdom och att sedan ta sig igenom det psykiskt och börja leva igen. Min syster har varit/är sjuk i tarmsjukdomen ulcerös colit och har mått dåligt under en väldigt lång tid, bla för att hon har opererats och tvingas ha en "påse" på magen. Inte så kul om man är ung. Hon har trots att hon mått så dåligt och tvingas leva med detta blivit allt mer positiv och ser ljust på allt. Jag tror att det skulle vara intressant för andra personer, inte minst för de som är inne i en svår sjukdomsperiod, att läsa om andra och hur de har gjort för att få en positiv livssyn igen trots att livet kanske inte kommer att bli som vanligt igen. En bok som även kan inspirera personer som inte är sjuka att hitta livsglädjen igen och uppskatta det man faktiskt har, leva i nuet osv.

I denna bok kommer jag att ta med berättelser från personer som har egna erfarenheter av någon sjukdom, alltifrån bröstcancer till just tarmsjukdomen ulcerös colit. Om du skulle vara intresserad (eller någon annan som läser detta) av att medverka (anonymt) får du väldigt gärna höra av dig så berättar jag mer. Allt sker anonymt via mail.

Min mailadress är:

[email protected]

Tack så mycket på förhand!
Mvh Frida

2008-03-21 @ 16:01:09
Postat av: Oliv

Kikar in här ibland, minns inte hur jag hittade hit en gång. Blir så ledsen av att unga människor drabbas så här och måste kämpa med en massa jobbiga behandlingar. Har själv en nära anhörig som fick likadana jobbiga behandlingar som du, blev frisk, men fick återfall efter fem år, behandlades igen och har sedan varit frisk i 20 år nu.
Sänder styrkekramar och önskar Glad Påsk!

2008-03-22 @ 03:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0