Strålande!

Nu börjar det närma sig, slutet på den vidrigaste delen i den här cancerresan. På fredag är det dags för sista omgången av cyto - cellgifter. Det ska bli så oändligt skönt, men samtidigt fasar jag för jag vet ju hur pyton jag kommer att må veckan efter. Håret hänger dock fortfarande kvar, om än något glest. Det enda hår jag har tappat helt och hållet är faktiskt könshåret och håret under armarna. Himla bekvämt :-) Här behövs ingen smärtsam vaxning för att få en brasiliansk snippa och inte behöver man raka sig under armarna heller!
Ögonbrynen är som de brukar vara men ögonfransarna har blivit lite tunnare, framför allt de nedre.

Den 12:e april fyller jag år och sedan dagen efter ska jag och mamma gå på Sound of music, med Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson, på Scandianvium. Att fylla 35 är väl inget att se fram emot men att gå på musikal med mamma ska bli riktigt roligt. Det ska jag tänka på när jag ligger och ojjar mig i cytobiverkningarnas grå dimma. Biljetter är köpta och jag tror att platserna vi har fått är ganska bra.

I går damp brevet angående strålningen ner i brevlådan. Den 21 april ska jag dit på introduktion. Då ska de rita på mig, mäta, röntga och ställa in. Sedan börjar strålningen på riktigt den 28:e. Ränderna ska sitta kvar under alla veckor så det blir ju snyggt sedan när bikinisäsongen börjar. Nu får man väl ändå inte sola det området på ett bra tag gissar jag, men jag får väl ligga och gona mig med en handduk över området. Ve och fasa om de tvingar mig sitta inte och glana hela sommaren i stället för att ligga och såsa på en varm klippa nu när jag ändå kommer att vara ledig.

Jag har lite ändrade planer för framtiden, bättre planer med bättre förutsättningar. Men de håller jag för mig själv ett tag till ;-)

Den här gången är det svärmors påskägg som har blivit förevigat på bild. Gottigt va!

image72

Kommentarer
Postat av: emma - rubyblue.se

Hoppas det går så bra som möjligt med cellgifterna! Och att musikalen är bra :)

2008-04-02 @ 21:24:25
URL: http://rubyblue.se
Postat av: Lina

Sista gången! Vilka härliga ord!!!

Vilken härlig födelsedag du kommer ha, jag älskar musikaler - men blir alltid lika sur för att jag själv inte kan dansa och sjunga *mutter* ;-)

Aha, spännande planer för framtiden - skynda dig på med att berätta vad det är! Nyfiken? Japp, alla gånger :-)

Och du är hemsk som visar godis...jag är så galet sugen och det enda vi har hemma är någon slags form av Nutella från Norge och Johan har hotat mig med allehanda hemska grejer om jag så mkt som petar på den igen *ops*

Kramelikram

2008-04-02 @ 22:12:54
Postat av: Sarah

Skönt att sista gången börjar närma sig! Du hittar säkert något sätt att sola i sommar. :)

2008-04-03 @ 14:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0