Lista!

I går tillbringade jag hela dagen på en kattutställning. Jag var bara där som besökare med det tog på krafterna sanna mina ord. Så fort jag kom hem och fått mat i magen så blev jag helt slut och jag sov över 11 timmar i natt. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta för min kropp att återhämta sig efter 4 månader med cellgifter?

Satt och funderade på vilka biverkningar jag har läst en del om men faktiskt sluppit när jag fått cellgifter. Säkert har jag glömt några.

  • Sköra naglar
  • Blåsor i munnen
  • Feber
  • Förkylning
  • Ledvärk
  • Muskelvärk
  • Svamp i munnen
  • Urinvägsinfektion
  • Viktuppgång

Det får man ju vara glad över
Däremot fick jag ju en hög med andra vilka jag nu tänker skriva ner för att kunna läsa om jag senare glömmer och vill minnas dessa i framtiden.

  • Illamående och kräkningar
  • Muntorrhet
  • Smakförändringar
  • Känselbortfall i munnen
  • Förändrat luktsinne
  • Rinnande ögon
  • Rinnande näsa
  • Svidande slemhinnor
  • Frossa
  • Extrem hunger
  • Syn- och hörselnedsättning
  • Koncentrationssvårigheter
  • Trötthet
  • Hjärtklappning
  • Torr hy
  • Huvudvärk
  • Förstoppning
  • Smärtor i levern
  • Dåligt kondition
  • Infektion i armen
Inte konstigt att man stundtals tycker att cellgifter är det vidrigaste som finns!

I morgon är det dags för första strålningen, sedan har jag 6,5 veckor framför mig när jag måste åka till sjukhuset varje dag förutom helger. I veckan nu så har de gjort en form efter min kropp och målat lite streck här och där på mig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nej det är absolut inte konstigt! Men tänk vad man klarar av mycket! Vad du har varit duktig!
Vill önska dig lycka till med strålningen, det är ingenting mot de vidriga cellgifterna!
Tänker på dig! Kram Helena

2008-04-28 @ 07:46:26
Postat av: Lina

Hoppas att strålningen gick bra idag!!!

Kram Kram Kram

2008-04-28 @ 18:52:21
Postat av: Helena

Jo, det är ju en himla tur att man inte drabbas av precis alla biverkningar som finns. Och att man inte drabbas av allt på en och samma gång. Det är nog jobbigt ändå, bara någon som gått igenom samma sak kan förstå. Hoppas att strålningen gå bra och att du inte är alltför trött utan att du kan njuta av våren. Kram Helena

2008-05-01 @ 19:58:23
URL: http://www.mojs.se/helena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0